Bokbloggsjerka 14 – 17 juni

jerka11I helgens bokbloggsjerka undrar Annika:

Vilken karaktär önskar du skulle vara din bästa vän och varför?

Hm, det här var en intressant och svår fråga. Jag har aldrig tänkt på fiktiva karaktärer på det sättet så det här blev lite av en rolig utmaning.

Efter lite funderande kom jag på att det finns några karaktärer inom deckargenren som jag är lite extra nyfiken på: Barbara Havers (Elizabeth George) och Rose (Jussi Adler-Olsen). Båda tjejerna har skinn på näsan och jag är ganska säker på att jag skulle kunna lära mig ett och annat av dem. Det skulle också vara roligt att hälsa på hos Avdelning Q och ta ett snack med Carl Mörck och Assad. Osäker på om det leder till någon bestående vänskap, men det kan ju vara givande nog att träffa lite nya personer och sen får man se vad som händer. 🙂

12 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 14 – 17 juni

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.