Författarfemman 2013

fc3b6rfattarfemman Jag har hittat en utmaning på Malins bokblogg som jag inte kan mostå: Författarfemman. Malins utmaning går ut på att man ska läsa minst 5 författare som man redan har läst och vill läsa mer av. Jag har gjort som Malin och listat tio författare som jag ska ha läst minst fem av när året är slut. Min författarlista ser ut så här:

1. Jeffrey Archer

2. Elizabeth George : En lögn att lita på

3. John Grisham : Utpressningen

4. Marie Hermanson : Hembiträdet

5. Leena Lehtolainen : Var är alla flickor nu?

6. Donna Leon

7. Åsa Nilsonne

8. Sofi Oksanen : När duvorna försvann

9. Andrew Taylor

10. Jacqueline Winspear : Messenger of Truth

5 thoughts on “Författarfemman 2013

  1. Oj, här var det nästan bara nya namn för min del. Eller rättare sagt – författare jag inte har läst.

    Grisham är nog den enda jag har läst något av från listan. Men det var länge sedan nu. Jag läste många av hans böcker i ett svep för rätt många år sedan, men jag har inte läst något av hans nyare.

    • Vad kul att du hittat lite författare som du inte har läst! Det var flera år sen jag läste Grisham och det ska bli kul att läsa någon av de nyare böckerna. Det gäller även Archer som jag inte minns när jag läste, tror att det var minst 10-20 år sen….

      Hoppas att du hittar någon författare i listan som du vill läsa något av!

  2. Pingback: Utpressningen av John Grisham | bokdamenblog

Kommentera

