Bokbloggsjerka 25 – 28 januari

jerka11

 

 

Så är det helg igen, härligt! Det innebär förstås Bokbloggsjerka och så här lyder helgens fråga:

Är du 100% ärlig i dina recensioner/omdömen?

Ja det är jag. Jag skulle inte kunna och ser inte heller någon vits med att ljuga. Det är mina personliga åsikter som kommer fram i min blogg. Gillar jag en bok så vill jag förmedla det och detsamma gäller om en bok inte faller mig i smaken.

Jag ser ingen poäng med att vara elak och försöker vara konstruktiv i min bedömning. Så långt det är möjligt undviker jag omdömen som ”dålig”, ”skitbok” och skriver vad det är i boken som inte tilltalar mig. Kort sagt så försöker jag att motivera vad det är i boken som gör att jag tycker si eller så.

12 thoughts on “Bokbloggsjerka 25 – 28 januari

    • Jag har samma känsla som du. Tidningarnas recensenter kan vara tuffa som attan…och en hel del litteratur recenseras ju inte i vissa tidningar, verkar som att inte all litteratur har samma status/värde vilket känns lite märkligt..

  1. Jag håller helt med om att det är bättre att försöka vara konstruktiv än att bara skriva att den där dålig. Håller också med det om tidningarnas recensenter i kommentarerna ovan 🙂

Kommentera

