Bokfemman 2013

Så här sista dagen i januari känner jag för en ny utmaning. Har sett att Boktolvan görs i olika varianter och jag börjar lite mjukt med Bokfemman.

Jag utmanar mig själv till att läsa eller lyssna på böcker av minst 5 författare som jag inte har läst. Listan kommer att byggas på med författare allteftersom jag hittar sådana som jag vill läsa något av. Det ska bli spännande att se hur jag har lyckats med mina utmaningar när året är slut….

Tove Alsterdal : I tystnaden begravd

Linwood Barclay: The Accident (Böcker på engelska utmaning)

Julian Barnes* :  The Sense of an Ending  (Böcker på engelska)

Mark Billingham :  In the Dark

Sharon J Bolton : Nu ser du mig som jag gillade så mycket att jag även läste den andra boken i serien Livrädd

Sophie Divry  :  Kod 400

Lyndsay Faye : New Yorks gudar

Helene Gremillon : Den förtrogne

Steve Hamilton* : Tystnadens gåta

Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt : Det fördolda

Merethe Lindström

Claudia Pineiro

3 thoughts on “Bokfemman 2013

  1. Pingback: En smakebit på søndag: I tystnaden begravd | bokdamenblog

  2. Pingback: En smakebit på søndag: Det fördolda | bokdamenblog

  3. Pingback: En smakebit på søndag: In the Dark | bokdamenblog

Kommentera

