Bokbloggsjerka 22 – 25 mars

jerka11

 

 

 

Härligt att Annika är tillbaka med jerkan igen. Jag hade tänkt svara på helgens fråga lite tidigare men jobb och annat har gjort att det inte blir av förrän nu.

Så här lyder frågan den här gången:

Kan du ge exempel på en hyllad bok som du avskydde eller som du inte alls förstod dig på?

Jag kan inte ge exempel på en bok som jag har avskytt, för jag har inte känt så för de böcker som jag har läst. Jag har inget emot att läsa böcker som har blivit hyllade; genom åren har jag läst en del böcker som varit riktigt bra, men det har också blivit en del böcker som inte har fallit mig i smaken.

Ett exempel på en sådan bok är Jellicoe Road av Melina Marchetta. Jag försökte läsa den, men nej det var inte min grej och jag läste inte klart den.

Paganinikontraktet av Lars Kepler är ett annat exempel. Jag tyckte att det var för mycket våld i boken vilket jag har skrivit om här.

Det ska bli intressant att jerka runt och se vad ni andra tycker.

6 thoughts on “Bokbloggsjerka 22 – 25 mars

  1. ”Paganinikontraktet” har jag hört ska vara jättebra av dem som har läst den så den är jag väldigt nyfiken på själv att se om jag gillar. Jag tyckte att ”Hypnotisören” av samma författare var väldigt bra i alla fall. Kul att kika in på din blogg 🙂

    • Jag tyckte att Hypnotisören var bättre än Paganinikontraktet men jag tycker absolut att du ska ge Paganinikontraktet en chans, för man tycker ju olika och jag vet att det är många som har gillat den.
      Kul att du kikade in 🙂

  2. Håller med dig angående Jellicoe Road, jag försökte läsa den men det gick så trögt framåt så jag bestämde mig för att lägga undan den. Tråkigt när det blir så med böcker som man har höga förväntningar på.

    • Se där, då är jag inte ensam om att inte gilla den. Håller med om att det är lite trist när det blir sådär med böcker som man haft höga förväntningar på.

Kommentera

