Bokbloggsjerka 19 – 22 April, Hur viktig är titeln?

jerka11

 

 

Det har varit en härlig helg och det känns helt rätt med lite jerka som grädden på moset. Den här gången undrar Annika:

Att bokomslaget är viktigt för många har jag förstått, men hur viktig anser du att bokens titel är?

Det här var en intressant fråga som jag har funderat över en hel del. Jag måste erkänna att titeln (och omslaget) har varit och är fortfarande ganska viktiga. När jag var yngre köpte jag en del böcker enbart för titeln och omslagets skull (ganska många står i min hylla, olästa). Numera blir det sällan sådana köp, men jag triggas nog fortfarande av titlar/omslag. Ju fortare jag går, desto mindre är jag är ett exempel på en titel som fastnat. Det primära för om jag kommer att läsa en bok eller inte är handlingen. Nämnda titel var inte my cup of tea och jag läste inte ut boken.

6 thoughts on “Bokbloggsjerka 19 – 22 April, Hur viktig är titeln?

Kommentera

