Boksummering a la januari-april

Tiden går fort när man har roligt. Har bokbloggat i fyra månader och det är dags att summera  (är några dagar kvar av april men tror inte att jag hinner läsa klart böckerna som jag läser så jag tjuvstartar).

Antal böcker totalt: 18.

Bokformat: 12 ljudböcker (antal timmar: ca 164) , 6 vanliga böcker (antal lästa sidor: ca 1694).

Kategorier: 7 romaner, 7 deckare, 1 biografi, 3 barn&ungdom.

Författare: 12 kvinnliga, 8 manliga.

Utmaningarna: 3 ljudböcker på engelska, 4 Författarfemman, 3 Bokfemman.

Bästa ljudboken: Ett kortare uppehåll på vägen från Auschwitz och En man som heter Ove.

Periodens bubblare: Var nära att Eld hamnade i kategorin bästa ljudboken.

Kommentar: 18 böcker på fyra månader är kanske inte så väldigt många, men eftersom jag övervägande har läst i ljudboksformat (vilket tar längre tid) så är jag nöjd med resultatet. Har läst blandade böcker, lite fler kvinnliga än manliga författare. Kul att det blev 3 st franska författare.

 

4 thoughts on “Boksummering a la januari-april

Kommentera

