Tematrio: Bröllopstider

I veckans Tematrio inne hos Lyran är det bröllopstider. Hon vill att vi ska:

Berätta om tre romaner/noveller/dikter/texter som innehåller ett bröllop.

Inte helt lätt, men det blev tre böcker som på olika sätt och i olika hög grad har med bröllop att göra:

1. Den osynliga bron av Julie Orringer handlar om Andras och Klara som möts i Paris och blir förälskade. Jag tror inte att jag avslöjar för mycket om jag berättar att de gifter sig i boken.  Min recension finns här

2. I Mor gifter sig av Moa Martinson är det bröllopsfirande och skildring av ett äktenskap som inte är någon dans på rosor direkt.

3. I Glasbruket av Arnaldur Indridason försvinner en ung kvinna från sitt eget bröllop. Jag vill inte avslöja mer än så om handlingen. Läs den!

Ska bli kul att läsa andras tips!

6 thoughts on “Tematrio: Bröllopstider

Kommentera

