Topp Tio Tisdag : Favoritomslag på böcker som jag har läst

Det är tisdag och dags för Top Ten Tuesday och veckans tema inne hos The Broke and the Bookish är”Top Ten Favorite Book Covers Of Books I’ve Read”.

Det blev en blandning av böcker som jag har recenserat här på bloggen och böcker som jag läste innan jag började blogga. Har länkat titlarna som jag har recenserat på bloggen. Ska bli kul att kolla in andras favoritomslag!

1. En nästan vanlig man av Buthler & Öhrlund. Får lite kusliga vibbar av det.   buthler_Öhrlund

2. Bakom ljuset av Åsa Nilsonne. Härlig blå färg, snyggt.

bakomljusetnilsonne

3. The Likeness av Tana French. Gillar det!

french

4. Mordet i Eiffeltornet av Claude Izner. Gammeldags stil som jag gillar.

mordet_i_eiffeltornet_lu1

5. Sinne utan svek av Inger Jalakas. Dramatiskt.

sinneutansvek

6. Den förtrogne av Helene Gremillion. Lite hemligt, elegant.

denförtrogne

7. Ficktjuven av Sarah Waters. Elegant. Samma färger som i Sinne utan svek.

ficktjuven

8. Den osynliga bron av Julie Orringer. Elegant omslag.

denosynligabron_orringer

9. Himmelsdalen av Marie Hermanson. Gillar dom starka färgerna.

himmelsdalen

10. Tystnadens gåta av Steve Hamilton. Tycker att låset ser ut som ett öga. Snyggt.

Tystnadens gåta

6 thoughts on “Topp Tio Tisdag : Favoritomslag på böcker som jag har läst

Kommentera

