Bokbloggsjerka 24 – 27 maj Omläsning?

jerka11

Så är det helg igen och jerka och den här gången undrar Annika:

Brukar du läsa om böcker?

Svaret blir nej. Det finns så mycket olästa böcker på bibblan och i min hylla som jag vill läsa i första hand. Men, jag tror att det kommer att förändras framöver, för det finns några böcker som jag skulle vilja läsa om. Brott och straff är en sådan bok. Det var väldigt länge sen jag läste den och jag minns inte särskilt mycket av handlingen. Det skulle vara kul att testa minnet.

10 thoughts on “Bokbloggsjerka 24 – 27 maj Omläsning?

  1. Det är svårt att motstå nya böcker, så jag brukar inte heller läsa om gamla böcker även om det skulle vara mysigt att återuppleva vissa bokvärldar 🙂

  2. Man har några guldkorn som man verkligen vill läsa om men det är lättare att ta upp en oläst bok för de ropar lite högre från sina högar 🙂

  3. Just Brott och straff känner jag att jag måste läsa om någon gång. Läste den för att jag var tvungen i gymnasiet och avskydde den. Men den har faktiskt förföljt mig genom åren och jag kan inte sluta fundera på vad som egentligen hände 🙂

    • Tror att jag läste Brott och straff i gymnasiet och det var nog mer eller mindre under tvång. Kanske det är därför som jag inte kommer ihåg så mycket av boken eller så är det bara mitt minne som spelar mig ett spratt 🙂

Kommentera

