Topp Tio Tisdag : Freebie!

Den här tisdagen är det valfritt tema i Top Ten Tuesday inne hos The Broke and the Bookish. Jag valde att lista tio brittiska författare som jag har läst och vill läsa mer av. Det blev i huvudsak författare som skriver deckare, kriminalromaner, spänningslitteratur. I den mån det har varit möjligt har jag länkat till författarnas hemsidor.

Lynda La Plante.  Var ett tag sen jag läste en Anna Travis bok. Är lite sugen på boken Backlasch.

Anne Cassidy. Hon skriver deckare och thrillers för unga vuxna men jag tycker att alla vuxna kan läsa dem. Har bland annat läst Sista hållplatsen. Ska fundera lite över vilken bok jag ska läsa framöver.  

– Gillar Stephen Booths böcker om Ben Cooper och Diane Fry som utspelas i Derbyshire. Har inte läst Död och begraven, Flickan i floden och Djävulsklippan.

–  Sommartraditioner är aldrig fel. Förra sommaren började jag läsa Peter James och den här sommaren har jag tänkt läsa Ett snyggt lik.

– Vore kul att läsa något av Frances Fyfield som det är evigheter sen jag läste något av. Sista boken som jag läste är Undercurrents. 

– Är sugen på att läsa En förgiftad man av Peter Robinson som är en favoritförfattare.

Minette Walters skriver fristående böcker som är en blandning av pusseldeckare och psykologiska thrillers. Hon har skrivit uppåt en fjorton böcker och jag har ”bara” läst de första fem så jag har lite att ta igen…..

Denise Mina mycket spännande och bra böcker, socialrealism. Har inte läst böckerna om Alex Morrow, ännu.

 – Ruth Rendell är en mästare när det gäller psykologiska kriminalromaner och pusseldeckarna med Kommissarie Wexford är inte heller så dumma. Hon har också skrivit böcker under pseudonymen Barbara Vine. Så det finns en hel del böcker att välja mellan.

– Catherine O´Flynn. Har läst debutromanen Händelser vid Green Oaks galleria (What we lost), bland det bästa jag läst. Är sugen på att läsa The News Where You Are.

6 thoughts on “Topp Tio Tisdag : Freebie!

Kommentera

