Topp Tio Tisdag : Sommarens TBR Boklista

Det är tisdag och jag är ledig, semestern börjar egentligen om ett par dagar men jag har tjuvstartat lite. 🙂

Så här ser min ”Top Ten Books At The Top Of My Summer TBR list!” ut, som är dagens ämne inne hos The Broke and The Bookish.

-Har inte läst något av Linwood Barclay och tänkte läsa The Accident under sommaren.

För mycket lycka av Alice Munro.

-Just nu läser jag Utpressningen av John Grisham.

-Något av Mark Billingham, blir antingen In the Dark eller From the Dead.

Äppelkyrkogården av Anna Bovaller. Tredje boken om advokaten Petra Wester som utspelar sig i Ungern och på Österlen. Jag har läst de föregående böckerna Svinajakten och Svärmaren.

-Var länge sen jag läste något av Jeffrey Archer, blir kanske False Impression i sommar.

Colombes granne av Tatiana de Rosnay.

Brott och straff av Fjodor Dostojevskij.

Ett snyggt lik av Peter James får följa med mig till England.

Den grymmaste månaden av Louise Penny.

13 thoughts on “Topp Tio Tisdag : Sommarens TBR Boklista

  1. Skönt med semester 🙂
    Brott och Straff tänkte jag läsa förra sommaren men det blev aldrig av, något direkt sug efter den har jag inte nu heller. Men ska bli intressant att se din recension sen, så jag vet om jag borde omvärdera 😉

    • Ja det är superskönt 😀
      Jag har varit sugen på att läsa Brott och straff ett tag och tänkte försöka läsa den innan det försvinner. Har läst boken för länge sen men den har fallit ur minnet, så det blir samtidigt en liten test 🙂

    • Jag tror att den kan vara ganska bra. Lånade hem den från biblioteket för ett tag sen och den har blivit liggande, men tänkte försöka läsa den i sommar 🙂

    • Åh har du den i hyllan, härligt! Jag har sett filmen och den var bra, men jag kan tänka mig att boken är ett strå vassare, mer detaljerad, skulle inte ha något emot att läsa den så småningom 🙂

Kommentera

