Top Ten Tuesday : Best Books 2013

Det är tisdag och jag är i London och inne hos The Broke and The Bookish är det som vanligt Topp Tio Tisdag vilket jag kör trots att jag inte kan länka.

Var inte lätt att välja ut tio av de böcker som jag läst hittills i år eftersom jag inte sätter betyg. Jag har läst så många bra böcker i år, men det finns förstås några som sticker ut lite extra. Har numrerat listan för ovanlighetens skull, men frånsett att jag fortfarande tycker bäst om Rosenberg och Backman så är det i övrigt utan inbördes ordning. Har recenserat alla utom Khemiris bok här på bloggen.

1. Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg

2. En man som heter Ove av Fredrik Backman

3. Berättelsen om Pi av Yann Martel

4. Tystnadens gåta av Steve Hamilton

5. När duvorna försvann av Sofi Oksanen

6. Hembiträdet av Marie Hermanson

7. Eld av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

8. Den förtrogne av Heléne Gremillon

9. New Yorks gudar av Lyndsay Faye

10.  Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri. Recension kommer framöver.

Kunde inte låta bli att ta med en bubblare:

En nästan vanlig man av Buthler & Öhrlund

4 thoughts on “Top Ten Tuesday : Best Books 2013

Kommentera

