Bokbloggsjerka 5 – 8 juli, Noveller

jerka11Hemma i Sverige och vid datorn är det dags för helgens jerka och den här gången undrar Annika:

Brukar du läsa noveller och/eller andra ”short stories”, vilken/vilka är din favorit/dina favoriter i så fall.

Jag har inte varit någon storläsare när det gäller noveller/short stories. Inte för att det skulle vara något fel på noveller, det handlar nog mer om att jag gillar att grotta ner mig i lite längre berättelser och noveller är ju oftast ganska korta. Men ibland är det ganska skönt och lagom att läsa en och annan novell. Nu när jag var i England så hade jag med mig Alice Munros För mycket lycka som består av 10 noveller.

Kan också passa på och tipsa om På stort alvar av Johan Theorin. Det är 15 berättelser och såväl spökhistorier som kriminalgåtor, skrönor och skräckhistorier som utspelas på Öland. Ruggigt bra tycker jag.

Skönt att det var en lite enklare fråga den här veckan. 🙂

12 thoughts on “Bokbloggsjerka 5 – 8 juli, Noveller

  1. Jag läser sällan noveller, jag tycker snarare om riktigt långa berättelser… Men jag har just fått Theorins bok i present, så den kommer jag i alla fall att läsa!

Kommentera

