Bokbloggsjerka 12 – 15 juli, ändra namn på karaktärer

jerka11

Helgens fråga i jerkan är inte lätt.

Känner du till en karaktär i en bok som har fått ett annat namn i filmatiseringen av densamma? Vad tycker du i så fall om det? undrar Annika.

Mitt svar blir nej, i alla fall inte i skrivande stund. Jag ser på en hel del film men kommer inte på någon just nu, tyvärr.

Vad jag tycker om det? Jag förstår inte riktigt vitsen med att göra en sådan förändring. Jag menar om man gör film av en, förmodligen ganska eller mycket populär bok, så borde man väl inte ändra namnen på någon av karaktärerna eller? Vad tycker du?

6 thoughts on “Bokbloggsjerka 12 – 15 juli, ändra namn på karaktärer

Kommentera

