Top Ten Tuesday: Ämnen och ord som inte får mig att plocka upp en bok

toptentuesday

Det är tisdag och som vanligt hakar jag på Topp Tio Tisdag inne hos bloggen The Broke and The Bookish. Den här gången är temat ”Top Ten Words/Topics That Will Make You NOT Pick Up A Book”. Har blandat ganska rejält när det gäller ämnen och ord och listan är uppställd utan inbördes ordning.

1. Cancer. Tänker på boken” I kroppen min” av Kristian Gidlund som känns som en viktig bok som man borde läsa. Men det är för sorgligt, hemskt och nej jag klarar inte av att läsa böcker om cancer.

2. Vampyrer. Jag har försökt läsa en och annan bok som handlar om vampyrer i mitt jobb som bibliotekarie för att ha lite koll på vad andra läser, men nej det är inte min grej. Fast jag gillade tv-serien om Buffy…

3. Krig

4. Science fiction

5. Femtio nyanser-serien

6. Chic lit. Ett begrepp som jag irriterar mig på. Jag gillar Lucy Dillons böcker, men missar nog en hel del böcker/författare för att jag har svårt för benämningen….

7. Romance

8. Zombies

9. Renodlad manga

10. Böcker om livshotande sjukdomar av olika slag (av samma anledning som punkt 1).

6 thoughts on “Top Ten Tuesday: Ämnen och ord som inte får mig att plocka upp en bok

  1. Trodde inte heller zombies var min genre (och det är det väl egentligen fortfarande inte) men såg Warm Bodies på bio och blev så förtjust, så ska man ge sig på zombiegenren finns den ju som bok. Den bygger på Romeo o Julia -temat och var bara för fin 😉

    • Hm, visst är det kul när sånt där händer, jag har råkat ut för liknande saker när det gäller andra genrer. Warm Bodies låter intressant, även för en icke-zombier som jag 😀 kanske skulle ta och spana in boken….

Kommentera

