Utpressningen av John Grisham

Utpressningen

Kategori : Deckare/thriller

Förlag : Bonnier Audio

Bokformat : CD-bok

Uppläsare : Peter Andersson

Lyssnartid : ca 11 timmar 40 minuter

Handling

Kyle McAvoy växer upp tätt intill sin fars advokatfirma i småstaden York, Pennsylvania. Han spås – efter lysande betyg på college och på Yale – en lysande framtid i sin fars fotspår. Men Kyle har en hemlighet, en mörk sådan, efter en episod på college. Och denna hemlighet hamnar i händerna på fel personer. Kyle blir tvingad att ta ett jobb han inte vill ha – ett drömjobb för de flesta andra juridikstudenter – på världens största juristfirma på Wall Street. Hans uppgift är att ljuga, stjäla och lämna ut information. Annars får han plikta med sitt liv. (baksidestexten)

Kommentar

Det var länge sen jag läste något av John Grisham och det var också en anledning till att jag tog med honom i min Författarfemma. Vad tycker jag då om Utpressningen? Kanske att jag hade för höga förväntningar på Grisham för jag blev besviken. Karaktärerna är lite för ytligt tecknade och jag fångades inte av historien, intrigen. Det hettar aldrig till och blir spännande och boken slutar väldigt abrupt.

Det är Peter Andersson som läser boken. Och han gör så gott han kan för att lyfta berättelsen.

Trots min kritik mot Utpressningen så kommer jag förmodligen att läsa fler böcker av John Grisham. För jag vet att han kan bättre än så här – ett exempel på det är Firman

Boken finns på Adlibris och Bokus

3 thoughts on “Utpressningen av John Grisham

  1. Pingback: Författarfemman 2013 | bokdamenblog

Kommentera

