Bokbloggsjerka 9 – 12 augusti, just nu läser jag

Fredag, helg och den här veckan är Annikas fråga lite enklare vilket jag tycker är skönt. 🙂

Vad läser du just nu? så lyder frågan i jerkan.

Jag har två böcker på gång, dels en pappersbok, Sommarboken av Emylia Hall, en debutroman som jag ”hittade” på jobbet när jag packade upp nyinköpta böcker. Det är en vacker berättelse om en kvinna, Beth, som efter att ha fått Sommarboken börjar minnas barndomens somrar i Ungern, och upplevelser som hon försökt förtränga. Det är också en mor- och dotterhistoria och delar av handlingen utspelas i Devon i England. Jag har ca 120 sidor kvar och jag ska försöka läsa ut den i helgen.

Sommarboken

Och så lyssnar jag på Flyga drake av Khaled Hosseini som jag har velat läsa ända sen den gavs ut, men det har inte blivit av, förrän nu. Det är en otroligt stark och bra berättelse. Jag har lyssnat på halva boken.

Flyga drake

32 thoughts on “Bokbloggsjerka 9 – 12 augusti, just nu läser jag

  1. Jag har inte läst något av Khaled Hosseini ännu, har en av böckerna hemma men det blir aldrig av. Funderar också på att ge mig på en av dem som ljudbok sedan men är lite rädd att jag ska missa för mycket, har lite svårt att koncentera mig lika mycket när jag lyssnar som när jag läser själv

  2. Jag tyckte också mycket om Flyga drake även om jag nog föredrog Tusen strålande solar aningen mer. Kanske för att det var fokus på kvinnorna där? Sommarboken lät väldigt intressant men är helt okänd för mig.

    • Intressant att höra att du föredrog Tusen strålande solar lite mer än Flyga drake, jag har inte läst den ännu, men den ligger i olästa bibliotekshögen och väntar. 🙂 Jag kände inte heller till Sommarboken, innan jag ”hittade” den på jobbet, det är en fin berättelse så här långt. 🙂

    • Vad kul! Jag läste ut den i morse, ligger lite efter med mina recensioner men det kommer en så småningom 😉
      Ser fram mot att höra vad du tycker om den när du har läst ut den. 🙂

  3. Jag vill också ”hitta” böcker på jobbet! Men förlagsutbildningen fortsätter till hösten, så om en tid lär det nog bli verklighet även för mig 😉 Fottade denna bok häromdagen i bokhandeln; mycket vacker. Den kommer att bli nästa veckas ”Veckans bokomslag” i min blogg 🙂 /Bokdetektiven

    • Låter intressant med förlagsutbildningen,funderade på den för några år sen men valde bibliotekarieutbildningen och det ångrar jag inte. 🙂 Det är inte dumt att ”hitta” böcker… Kul att du har fotat boken. Tittar in om inte förr så under nästa vecka 😀

  4. Imponerad över att du har flera böcker på gång samtidigt, önskar att jag oxå klarade av det, men jag tappar bort mig i handlingen och blandar ihop personerna om jag försöker…

    • Hm, att läsa en bok i taget är nog det bästa egentligen 🙂 men jag brukar bli lite små trött på att läsa en och samma bok även om den är bra och det brukar släppa om jag börjar på en annan bok…

Kommentera

