En smakebit på søndag: Nu ser du mig

Så är det söndag igen och dags för En smakebit på søndag. Det går till så att man väljer ett stycke ur boken som man läser och den enda regel som finns är att spoilers undanbedes. Jag tycker att det är ett trevlig sätt att möta andra bloggare på och ta del av vad de läser. Fler smakbitar finns inne hos bloggen Flukten fra virkeligheten.

I veckan började jag lyssna på Nu ser du mig av S. J. Bolton som är den första boken i serien om den unga London-polisen Lacey Flint. Jag fångades av den från första raden, känns som en riktig bladvändare, och jag hoppas att den håller hela vägen.   Nu ser du mig

Min smakbit kommer från kapitel 7:

…just nu hade jag en hemsk känsla av att om jag lade mig ned på dem, så skulle de när jag steg upp igen vara fläckade av en annan kvinnas mörkröda blod.

30 thoughts on “En smakebit på søndag: Nu ser du mig

  1. Tusen takk for smakebiten, Carola 🙂 Jag gillar deckare, men det er ikke så ofte jeg leser det. Det har lett for å bli favorittsjangeren, fantasy, på meg. Er dette forresten veldig brå og brutal krim, eller mer tradisjonelt britisk krim?

    Hvis du ikke har vært innom søndagsinnlegget mitt igjen så kom gjerne innom og gi en stemme til den smakebiten du likte best, av de du har lest, på søndagen som var 🙂

    • Varsågod Mari! 🙂 Jag har läst lite fantasy men jag har inte hittat så många böcker som jag gillat, ännu (Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren är en favorit), jag tar gärna emot tips på böcker som inte är renodlad fantasy! ”Nu ser du mig” är bitvis ganska brutal och otäck, men jag tyckte att den var väldigt bra och spännande!

      Jag har inte varit in och röstat på söndagens smakebit ännu, men jag ska göra det. Tack för påminnelsen! 🙂

      • Jeg lurer på om kanskje Holly Black sin The Curse Workers serie kan være noe for deg. Faktisk så leste jeg nettopp en omtale av serien hos en annen svensk bokblogger som var med i smakebit utfordringen. Tror faktisk bøkene er oversatt til svensk i disse dager.

      • Tack så mycket för tipset! Jag har kollat upp författaren och böckerna och serien är översatt till svenska. Ska nog ta och testa någon av böckerna framöver. När du säger det så minns jag att jag har läst om serien på någon blogg. Stort tack! Ha en fin kväll!

Kommentera

