Fem frågor, fem svar – utmaning

Jag har blivit utmanad av Skriva läsa leva och Bokföring enligt Monika att svara på följande enkät vilket är jättekul och här kommer mina svar:

Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?

Jag har länge varit sugen på att blogga och för några år sen bloggade jag i ett annat system men jag bloggade inte om något specifik tema och tröttnade ganska snabbt. När jag väl bestämde mig för att börja bokblogga så kändes det helt rätt och jag tycker att det är jättekul.

Hur väljer du ämnen att blogga om?

Förutom att jag skriver om och recenserar böcker som jag läser och lyssnar på så deltar jag i aktiviteter som Bokbloggsjerkan och En smakebit på söndag. Jag blir också inspirerad av andra bloggare, diskussioner och saker som jag läser om.

Vad vet de flesta inte om dig?

Att jag har skrivit poesi och noveller som publicerats vilket var för typ hundra år sen, att jag är ostoman och att jag är född i Finland.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?

Bloggstilen? Personligheten? Jag väljer det senare: impulsiv, kontrollfreak, snäll.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

Läsa och lyssna på böcker, kolla på film, gå på teater, baka, promenera och så gillar jag att ta det lugnt och slappa.

Jag utmanar andra att svara på frågorna!

Har fått för mig att den här utmaningen har gått runt ett tag i bloggvärlden och jag uppmanar alla som läser det här att hänga på och berätta lite om sig själva!

6 thoughts on “Fem frågor, fem svar – utmaning

Kommentera

