Tematrio: Tunnisar

I veckans Tematrio är det dags att Berätta om tre minnesvärda tunnisar (kortromaner, långnoveller c:a 50-150 sidor)! Inte helt lätt men med lite pusslande blev det  så här:

1. Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri. En fantastisk liten bok på ca 125 sidor men med stort innehåll som jag lyssnade på. Jag blev väldigt berörd av den här boken. Bland det bästa som jag har läst.

2. Kod 400 av Sophie Divry.  Tunnis på lite drygt 93 sidor som jag tyckte var intressant samtidigt som jag störde mig på bilden av bibliotekarien. Det är en bok som dyker upp i mina tankar ibland.

3 Plats av Pija Lindenbaum som är på ca 133 sidor och här fuskar jag lite så jag vet inte om den räknas. Jag har lånat boken men inte läst den ännu. Jag är väldigt förtjust i Gittan böckerna och det ska bli intressant att läsa den här så småningom.

6 thoughts on “Tematrio: Tunnisar

Kommentera

