Tematrio: Teman på Bokmässan

I veckans Tematrio uppmanas vi av Lyrans Noblesser att ge förslag på teman som vi skulle vilja ha på mässan. Jag har inte varit på mässan, men hoppas att det blir av någon gång. Så här blev min trio:

1. Deckare och främst kvinnliga deckarförfattare från olika världsdelar. Är ganska säker på att det finns en hel del böcker och författare att upptäcka.

2. Mat och gärna med fokus på födesämnesallergier av olika slag. Har själv några och det skulle vara härligt att få prova på olika rätter och hämta inspiration.

3. Och tema fördomar och människovärde är något som jag tycker är väldigt viktigt och gärna ser på mässan

4 thoughts on “Tematrio: Teman på Bokmässan

  1. Vilka bra förslag! Jag funderar fortfarande på vilka teman jag skulle vilja se, men det försvåras av att inte heller jag någonsin varit på mässan, jeg vet liksom inte hur temana fungerar…

    • Så kände/känner jag också, är ju inte helt lätt att veta hur temana fungerar när man inte har varit där, mina teman blev väl lite av en chansning men det är ju bara förslag så 😉 Ska bli kul att kolla in dina teman sen 🙂

Kommentera

