En smakebit på søndag: I tystnaden begravd

Söndagens smakbit kommer från I tystnaden begravd som jag lyssnar på. Det är Tove Alsterdals andra kriminalroman och den första som jag läser. Författaren ingår i min Bokfemma. Jag har kommit till mitten av boken som jag tycker är intressant, spännande och lite annorlunda mot andra böcker inom genren. Det här är en sån där bok där det är svårt att hitta ett passande stycke så min smakbit kommer från början av boken (CD-skiva 1):

9789174611229_200_i-tystnaden-begravd_pocket

 

 

Då ser han armen som höjs ovanför hans huvud. Skuggor av ett verktyg.

Satan i helvetet, är hans enda tanke, de har hittat yxan.

 Och sen är tystnaden tillbaka på Rauhala igen.

Fler smakbitar och information om En smakebit på søndag finns inne hos bloggen Flukten fra virkeligheten.

Trevlig (läs)söndag! 🙂

26 thoughts on “En smakebit på søndag: I tystnaden begravd

  1. Jag har hennes Kvinnorna på stranden oläst i hyllan. Vissa böcker blir stående av ingen anledning alls. Förutom den att det finns så många böcker och så lite tid.

    • Ja det brukar inte vara någon större brist på böcker, däremot tid 😉 Kul att du har den första, som det känns nu så kommer jag nog att läsa fler böcker av Alsterdal.

  2. En kriminalförfattare jag har kvar att upptäcka!

    Sen såg jag att du just recenserat Stål. Jag läste ut den i dag, så jag vill skriva min egen recension innan jag läser någon annans, men jag återkommer sen!

    • Det är en ganska ny författare även för mig och så här långt väldigt bra!

      Ok, det ska bli kul att höra vad du tyckte om Stål! Ser fram mot att få läsa din recension! 🙂

  3. Det var en ukjent forfatter for meg. Jeg liker veldig godt krim så jeg må titte på denne og 🙂 Takk for tips og ha en fin søndag!

Kommentera

