Bokbloggsjerka 27 – 30 september: vilka länder väger tyngst?

jerka11Det är lördag och jag är ledig vilket känns lite som en lyx eftersom jag har jobbat de tre föregående lördagarna.

Om du skulle göra en snabb inventering av din läsning vilket land skulle då väga tyngst? Så lyder Annikas fråga i helgens jerka.

När jag kollar vad jag har läst sen jag började blogga så sticker tre länder ut: Sverige, USA och Storbritannien. Har läst mest svenskt vilket är kul och sen kommer USA och Storbritannien på delad andra plats. Jag har läst svenska författare som Anna-Karin Palm, Tove Alsterdal, Arkan Asaad, Sara Kadefors, Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, Göran Rosenberg, Marie Hermanson, Jonas Hassen Khemiri för att nämna några. Därefter kommer länder som Frankrike, Finland, Norge, Danmark, Italien.

Ett tag läste jag övervägande brittiskt och det var intressant att se att det har minskat något. Jag är ett stort fan av brittiska författare/böcker (finns många bra deckarförfattare till exempel), men det är kul med variation. Och jag breddar gärna mitt läsande lite mer framöver. 🙂

13 thoughts on “Bokbloggsjerka 27 – 30 september: vilka länder väger tyngst?

Kommentera

