Bokbloggsjerka 4 – 7 oktober, En bokmiljö som jag har besökt

jerka11Fredag och jerka är en skön kombination. Den här gången vill Annika att vi ska  Berätta om en ”bokmiljö” som du har besökt alternativt gärna skulle vilja besöka.  Naturligtvis är det även okej att ta upp fiktiva miljöer om du vill det!

Rolig fråga. Efter lite funderande kom jag på att det inte är så väldigt länge sen jag besökte en bokmiljö. Peter James deckare med kriminalkommissarie Roy Grace utspelas övervägande i Brighton (i alla fall de böcker som jag har läst). När jag var på semester i London i somras så åkte jag också till Brighton som är en favoritplats. Samtidigt som jag gick runt i Brighton så lyssnade jag på en bok av Peter James och ibland upptäckte jag att jag befann mig på samma ställe som Roy Grace var på i boken vilket gav en extra dimension till upplevelsen. 🙂

16 thoughts on “Bokbloggsjerka 4 – 7 oktober, En bokmiljö som jag har besökt

  1. Brighton åkte jag igenom en gång när jag var 13, då pekades bland annat hallen där ABBA vann melodifestivalen ut… Det är något jag aldrig glömmer 🙂

  2. För mig ar det massor av orter där de deckare jag läser utspelar sig som jag skulle vilja besöka! Har precis börjat läsa Peter James, så Brighton dyker nog snart upp som resmål. Jag har redan varit där en gång, besökt ett fint zoo!

Kommentera

