Bokbloggsjerka 11 -14 oktober, igenkänningsfaktor

jerka11

Skönt med fredag efter en ganska tuff vecka. Ska jobba imorgon så det blir en lugn fredagkväll.

Finns det någon karaktär/några karaktärer som du kan känna igen dig i? Vem/vilka i så fall och på vilket sätt? Det undrar Annika i helgens jerka.

Det var ingen lätt fråga men rolig att fundera över. Jag kan nog känna igen drag av mig själv hos många karaktärer. Men jag kan inte komma på någon karaktär som liknar mig fullt ut. Senaste karaktärerna som jag kände igen mig i är Laura och Maria, i Anna-Karin Palms bok Målarens döttrar. Det låter kanske märkligt och jag kan inte riktigt förklara det hela, men det blev nästan som en slags reningsprocess att läsa om deras liv. En annan kararaktär som jag har känt igen mig själv i är den käre Ove. Har vi inte alla en liten del av Ove i oss?  Jag kan ibland vara lite sur och vresig och, det tar emot att erkänna det, men ja principfast…. 😉

27 thoughts on “Bokbloggsjerka 11 -14 oktober, igenkänningsfaktor

    • Vad kul och intressant. Härligt att du har böckerna. Jag gjorde en rensning på vinden häromdagen och hittade lite smått och gott. Visste inte ens att jag hade allt som fanns där. 😉

Kommentera

