En smakebit på søndag: Livet efter dig

Dags för En smakebit på søndag – ett trevligt sätt att möta andra bloggare på och ta del av varandras läsning. Fler smakbitar och information finns inne hos bloggen Flukten fra virkeligheten.

Så skönt med ledig söndag efter en ganska hektisk vecka. Jag är på väg ut på landet för att fixa lite och hoppas att det blir en fin dag (solen skiner i skrivande stund). Jag har läst ut Coconut, förra söndagens smakbit, och dagens stycke kommer från en lite annan typ av bok som jag har hört mycket gott om: Livet efter dig. Efter att ha läst om den på olika bloggar blev jag nyfiken på den och författaren Jojo Moyes som jag inte har läst något av tidigare och jag tog med den i Tre på Tre utmaningen. Vad boken handlar om kan du läsa om här.  Jag har bara läst några få sidor i den och min smakbit är därifrån.

Livet efter dig

Han vände sig mot det, och i samma bråkdel av en sekund inser han att han befinner sig mitt i dess väg och att han omöjligen kan hinna undan. Han tappar telefonen av pur förvåning och den faller till marken. Han hör ett skrik, det kan vara hans eget. Det sista han ser är en skinnhandske, ett ansikte innanför en hjälm och chocken i förarens ögon som speglar hans egen. Något exploderar och allt går i tusen bitar. Och sedan ingenting. (s. 10)

Ser fram mot att kika in på era smakbitar lite senare idag.

Ha en fin söndag!

28 thoughts on “En smakebit på søndag: Livet efter dig

  1. Jeg har bare lest Over havet av Jojo Moyes, men den var til gjengjeld riktig så god. Den handler om engelske kvinner som gifter seg med australske soldater. Og som etter krigen tar båt til Australia for å begynne på sitt nye liv. Ønsker deg en fin søndag!

Kommentera

