Bokbloggsjerka 1 – 4 november, boktrailers?

jerka11

Efter en jobbig vecka är det underbart med fredag och ledig helg. Och en ljusglimt i höstmörkret (eller vad man nu ska kalla årstiden för) är Annikas jerka.

Helgens fråga: Boktrailers blir allt vanligare men det är ingenting jag själv brukar titta på, men frågan är hur du ställer dig till dessa och om det finns någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se?

Jag har sett en eller ett par boktrailers men det var mest för att jag ville kolla upplägget snarare än själva boken. Jag tror dock att dom kan kan vara bra och locka till läsning i vissa målgrupper som ungdomar och så.

När det gäller för min egen del så är det en sak att se filmtrailers men boktrailers känns inte särskilt lockande. Jag läser hellre om böcker på olika bloggar och får tips av omgivningen. Så mitt svar blir att jag inte har några tips på boktrailers. Men det får jag kanske i jerkan och det återstår att se om jag blir omvänd eller inte… 😉

22 thoughts on “Bokbloggsjerka 1 – 4 november, boktrailers?

  1. Jag skrev upp en bok på läslistan idag efter att ha jerkat runt och tittat på upplagda trailers 🙂 Det var första gången, tycker förlagen är lite dåliga på att visa upp sina trailers, jag tror inte att jag någonsin kommer att leta efter dem.

Kommentera

