En smakebit på søndag: Gone Girl

Som vanligt så här i slutet av veckan är det dags för En smakebit på søndag som är ett trevligt sätt att möta andra bloggare på och ta del av varandras läsning. Fler smakbitar och information finns inne hos bloggen Flukten fra virkeligheten.

Jag har varit tröttare än vanligt den här veckan, mörkret och tidsomställningen har känts i hela kroppen, och det har inte blivit fullt så mycket läsning som jag önskat. Förra söndagens smakbit Plats har jag lagt tillfälligt på is. Jag har alltid en ljudbok på gång när jag pendlar till jobbet, promenerar och jag lyssnar även hemma. Och dagens smakbit kommer från Gone Girl av Gillian Flynn som jag började lyssna på i veckan. Nick och Amy Dunne är ett gift par som efter några år i New York har bosatt sig i en småstad i Missouri. På deras femte bröllopsdag är Amy plötsligt försvunnen. I boken varvas Nicks berättelse med den försvunna Amys dagbok. Det här är en sån där bok där det är svårt att välja stycke och jag vill inte spoila genom att berätta för mycket om  stycket nedan. Min smakbit kommer från slutet av bokens första del.

Gone Girl

Föreställ dig mig efter att allt gått i kras. Jag måste straffas och straffas menar jag bedras. Det är här du försvarar godsaker för femte bröllopsdagen. Förlåt mig om detta blir lite konstlat, jag är inte van. En trevlig stund hade vi här mitt på en solig dag, sen ut för en cocktail, jag var så hemskt glad. Så spring nu dit, fylld av längtan och förhoppning och öppna dörren till din stora överraskning.

 

Ha en fin söndag!


22 thoughts on “En smakebit på søndag: Gone Girl

  1. Jeg har lest Åpne sår og Mørke rom, men ikke kommet til Flink pike enda. Men den står i hyllen min og venter på at jeg skal få bedre tid 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

Kommentera

