Bästa läsupplevelsen 2013 – #fiktivnovember 1

Fiktiviteter har fyllt fyra år och under november firas detta med en tävling. Man ska besvara fyra frågor och överraskningspaket lottas ut. Låter inte det kul?! Det tycker jag och bestämde mig för att vara med.

Första frågan: Berätta om din bästa läsupplevelse i år!

Jag har läst väldigt många bra böcker hittills i år, men en bok som sticker ut lite extra är Ett kort uppehållvägen från Auschwitz av Göran Rosenberg. Jag började blogga i januari och det var en av de första böcker som jag skrev om. Jag blev helt knockad av boken. När jag skrev om den så utnämnde jag den till årets bästa bok för att den hade berört mig så otroligt mycket och detta stämmer fortfarande. Det är helt enkelt en bok som man inte glömmer. Min recension finns här.

Mer info om tävlingen hittar du inne hos Fiktiviteter.

 

2 thoughts on “Bästa läsupplevelsen 2013 – #fiktivnovember 1

  1. Å, jag håller med, en glömmer inte Ett kort uppehåll… Jag har bokcirklat den och det fanns de i gruppen som inte orkade läsa ut den för att den är så starkt. Väldigt stark läsupplevelse också för mig! Tack för att du är med och delar med dig av minnen!

Kommentera

