Tematrio: Avbruten läsning

Berätta om tre böcker som ni inte har läst ut! Så skriver Lyrans Noblesser gällande veckans tematrio. Här är min trio:

1. Hallonbåtsflyktingen av Mika Nousiainen la jag åt sidan för inte så länge sen. Den faller säkert andra i smaken men det var inte min typ av humor, ironi.

2. Hästen från Porten av Carina Burman försökte jag lyssna på. Det var författaren som läste boken men jag störde mig på uppläsningen. Tänkte då att jag skulle läsa boken istället men det har inte blivit av ännu.

3. Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer läste jag bara lite i sen blev den liggande. Men det kan ha berott på mitt humör, dagsformen så det är inte omöjligt att jag återvänder till den någon gång.

10 thoughts on “Tematrio: Avbruten läsning

  1. Potatissällskapet var inte vad jag trodde det skulle vara men måste säga att jag ändå tyckte om boken. Rätt mycket till och med. Så ge den ett försök till är min rekommendation.

    • Intressant att höra. Jag kommer nog att ge den en chans till så småningom. Inte minst för att jag någonstans tror att det är en bok som jag skulle kunna gilla om jag läser den vid rätt tillfälle.

Kommentera

