Bästa ickebokliga 2013 – #fiktivnovember 2

Så är det dags för den andra frågan inne hos Fiktiviteter som lyder så här:

Berätta om din bästa ickebokliga fiktivitet i år!

Här tänker jag mig att alla tv-serier, filmer, konst- och teateräventyr kan rymmas. Jag ser mycket fram emot era tips för att förgylla förfärliga november med lite kultur! Så skriver Fiktiviteter.

Som vanligt hade jag lite svårt för att välja eftersom jag har sett en hel del filmer,  några bra teaterföreställningar och följer flera bra tv- serier. Men efter lite funderande så blir det en film: Searching for Sugar Man om den amerikanske musikern Sixto Rodriguez som jag såg på Dvd i juni. Innan jag såg den hade jag knappt hört talas om Rodríguez och inte hört musiken. När jag hade sett filmen skrev jag så här om den: ”var länge sen jag blev så här berörd, blown away. Den har allt och mer därtill och jag är helt galen i musiken.”

2 thoughts on “Bästa ickebokliga 2013 – #fiktivnovember 2

Kommentera

