En smakebit på søndag: Rörgast

Veckorna går väldigt fort och som vanligt så här på söndagen är det är dags för En smakebit på søndag som är ett trevligt sätt att möta andra bloggare på och ta del av varandras läsning. Fler smakbitar och information finns inne hos bloggen Flukten fra virkeligheten. Min smakbit kommer från Rörgast av Johan Theorin som jag började lyssna på igår. Rörgast är den fjärde och avslutande boken i författarens romansvit om Öland. Jag läste dom andra böckerna innan jag började blogga och den här har jag längtat efter att få läsa. Smakbiten kommer från början av boken. Med reservation för ev. skrivfel då jag inte har tillgång till den vanliga boken.

Rörgast

Han gick in bland träden vid stängslet och vek av mot öster. Det var svårt att ta sig fram här mellan snår och stammar men hemvändaren och Rita följde efter. Hemvändaren hade sin pistol med sig, nedstoppad i byxan. Efter kanske sextio steg kom dom fram till en liten glänta vid stängslet och där fanns en ståldörr, noga stängd, men Pekka drog upp en nyckel ur jeansen. Han log.

Ha en fin söndag!

28 thoughts on “En smakebit på søndag: Rörgast

  1. Johan Theorin er en av de krimforfatterne som står på en spesiell venteliste hos meg. Mannen min fant ut at han ville lese alle de norske krimforfatterene, og jeg slengte meg på. Med enkelte avstikk til naboland har vi holdt på med det i snart tre år. Så på den listen står Theorin 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

    • Kul med såna där läseprojekt! Det är ju inte helt fel att sticka emellan med lite andra författare mellan de norska. Theorin är en av mina favoritförfattare. Hoppas att ni gillar hans böcker när det blir dags 🙂

Kommentera

