Bokbloggsjerka 6 – 9 december, karaktärmöten

jerka11Fredagskväll och Bokbloggsjerka sitter alltid fint. Den här helgen undrar Annika:

Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför? Tursamt nog får man välja flera karaktärer….

Jag skulle vilja träffa Gerlof i Johan Theorins böcker. För att han har varit med om så mycket och verkar kunna berätta en hel del historier och så tycker jag att han verkar vara väldigt  sympatisk.

Maisie Dobbs i Jacqueline Winspears böcker är en annan karaktär som jag skulle vilja träffa. Det skulle vara mysigt att sitta och dricka tea med henne, prata om England. Det finns en risk att hon ”läser av” mig eftersom hon är privatdetektiv och psykolog men det är en risk som jag får ta. Och det vore inte helt fel att besöka 30-talets London för det räknar jag frankt med om vi skulle träffas irl.

Sen skulle jag inte ha något emot att träffa pensionärsligan i Catharina Ingelman-Sundbergs bok Kaffe med rån. Märta, Snillet, Krattan, Stina och Anna-Greta är härliga, företagsamma och pigga och dom har kul. Det vore roligt att träffa det här ”unga” gänget och kanske hänga med på en eller annan stöt… 😉

27 thoughts on “Bokbloggsjerka 6 – 9 december, karaktärmöten

  1. Till Ewa K, bloggen Holavedsbruden om du läser det här. Jag kan inte kommentera på din blogg. Har försökt vid olika tillfällen men nix. Vet inte varför, men jag brukar kunna göra det via Namn och webbadress på blogspot, men jag hittade inte det valet 😉

    • Ja jag har läst några av Brunk Holmqvist och tyckt om de böcker som jag läst. Kaffe med rån är lite som dom. Jag tyckte att Kaffe med rån var rolig, lättsam och den har lite allvar i botten. Jag lyssnade på den och uppläsningen av Helge Skoog var inte dum 🙂

Kommentera

