Top Ten Tuesday: Böcker som jag vill läsa under vintern

Tisdagens tema inne hos bloggen The Broke and The Bookish är Top Ten Books On My Winter TBR.

Jag räknar vintern från och med nu och in i mars och det här är min lista på böcker som jag vill läsa:

1. Ankomsten av Shaun Tan. Jorden runt läsning nu i december.

2. Den nya Isabel av Katerine Mansfield. Och om jag hinner några/alla noveller i boken Australien berättar : drömtidens framtid : nitton noveller. Jorden runt läsning nu i december.

3. Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Jag behöver väl inte säga så mycket mer än att jag längtar efter att få den här i min hand. Köar på jobbet (plats nummer 2) och hoppas att jag får den snart.

4. En ond liten handling av Elizabeth George kommer i januari och jag ser verkligen fram mot att läsa den.

5. Marcoeffekten av Jussi Adler-Olsen. Kan inte hålla mig så länge till från att lyssna på femte boken om Avdelning Q. Som grädde på moset Stefan Sauks uppläsning.

6.. Flickan under jorden. Första boken om Ruth Galloway av Elly Griffiths. Är nyfiken som bara den på den här författaren som alla andra verkar ha läst. 😉 Nästa års boktolva.

7. Innan jag somnar av S.J. Watson har jag tänkt läsa ända sen den kom ut och nu ska det bli av. Nästa års boktolva.

8. Faunen av Anna-Karin Palm. Har läst Målarens döttrar av författaren och det kändes som att jag fått en ny favoritförfattare. Det var Tant Augustas tekopp som tipsade mig om Faunen/författaren och jag tänkte försöka hinna läsa den under vintern.

9. Odödlig av S.J. Bolton. Jag supergillade Nu ser du mig och Livrädd och ser fram mot att läsa den tredje boken om Lacey Flint.

10. Vansinnesläkaren av Machado de Assis. Jorden runt läsning januari. 

6 thoughts on “Top Ten Tuesday: Böcker som jag vill läsa under vintern

    • Vad synd att du blev lite besviken på den. Jag har nog också ganska höga förväntningar, eftersom jag har hört så mycket gott om författaren, så vi får väl se vad jag tycker om den… 😉

Kommentera

