Bokbloggsjerka 13 – 16 december, författarduo

jerka11Det har varit en mysig dag med luciafirande på jobbet och som vanligt så här på fredagskvällen passar jag på att svara på Annikas fråga i jerkan:

Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

Först kom jag inte på en enda författarduo men sen dök Michael Hjort och Hans Rosenfeldt upp. Har läst en bok av dom, Det fördolda, och den var inte så tokig men dom är inte några favoriter direkt. Sen kom jag att tänka på Anders Roslund och Börje Hellström som jag har läst en del böcker av och gillat. Av någon konstig anledning tog det lång tid innan jag kom att tänka på det självklara valet,  skaparna av Engelsforstrilogin, Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Misstänker att jag inte kommer att vara ensam om att ha dem som favoriter. 😉

18 thoughts on “Bokbloggsjerka 13 – 16 december, författarduo

  1. Jag funderade på om de var mina favoriter också, men eftersom jag bara läst två böcker av dem så kvalificerade de sig inte. Nyckeln tänkte jag läsa i januari och då kanske… 🙂

    • Åh vad härligt att du har dom kvar att läsa! Jag har Nyckeln kvar att läsa – vill läsa den nu samtidigt som jag inte vill att serien ska vara slut så jag suger lite på karamellen just nu… 😉

Kommentera

