En smakebit på søndag: Nyckeln

Idag är det åter dags för En smakebit på søndag inne hos bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Som vanligt delar vi med oss av smakbitar ur de böcker som vi läser. Det är ett trevligt sätt att möta andra bloggare på och ta del av varandras läsning.

Min första smakbit det här året kommer från Nyckeln som är den avslutande delen i Engelsforstriologin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Jag gillade de två första böckerna i serien: Cirkeln som jag läste innan jag började blogga och Eld som jag har skrivit om här. Jag började på den häromkvällen och jag tycker att den är väldigt bra så här långt.

Nyckeln

Kajan flaxar till och svarta vingar snuddar vid Mathildas ansikte när den flyger iväg. Vanessa följer den med blicken när den försvinner ut i det kompakta mörkret. Vanessa undrar vad som finns där ute. Om det finns något alls. (s. 123)

 

 Ha en fin söndag!

14 thoughts on “En smakebit på søndag: Nyckeln

  1. Jeg gleder meg veldig til å lese denne 🙂 Har lest de to andre bøkene i serien og greier nesten ikke å vente med å lese avslutningen på historien. Håper den blir litt slik jeg håpet på, spesielt for to stk i historien. Jeg føler det er to jeg har heiet på igjennom hele serien, så jeg har håpet på skulle bli noe mer enn bare venner til slutt 🙂 Man får krysse fingrene og håpe på det beste 😀 Fin smakebit forresten 🙂

    • Åh ja det där känner jag igen, man vill ju inte gå och vänta utan läsa boken på en gång! 🙂 Jag hoppas också på ett bra avslut. Hoppas att du gillar den när det blir dags och att det blir som du önskar. 🙂

  2. Har lest første boken, og forelsket meg da i serien. Men av en eller annen grunn fikk jeg ikke lest andre boken, det skal jeg gjøre noe med nå i 2014, særlig nå når sluttboken er på tur:) Håper det er en minneverdig og god avslutning. Kos deg masse med boken!:)

    • Vad härligt att du har den andra boken kvar att läsa och även denna! 🙂 Jag hoppas också att det blir ett riktigt bra slut på serien. Jag har läst lite till och det känns väldigt lovande så här långt. 🙂

Kommentera

