Min Författarfemma 2014

En utmaning som jag har tänkt köra även i år är Författarfemman. Den går ut på att man ska läsa minst 5 författare som man har läst tidigare och gillat. Mitt resultat från förra året hittar du här. Jag hittade utmaningen inne hos Malins bokblogg. 

fc3b6rfattarfemman

I årets Författarfemma har jag tagit med en blandning av författare. Dels författare som jag upptäckte förra året tack vare tips. Ett exempel på det är Anna-Karin Palm som jag vill läsa mer av. Och några ”gamla” favoritförfattare som det var ganska länge sen jag läste något av som Ruth Rendell och Rennie Airth. En annan författare som jag ser fram mot att läsa mer av är Ann Lagerhammar som jag bara har läst (innan jag började blogga) en bok av, Det som ögat ser. Jag har tagit med tolv författare på listan för att ha lite att välja mellan, beroende på lust och humör.

1. Rennie Airth: The Reckoning

2 . Harlan Coben: Long Lost

3. Michael Connelly: Svarta lådan

4. Arne Dahl

5. Camilla Grebe (& Paul Leander-Engström) : Dirigenten från Sankt Petersburg

6. Ingrid Hedström

7. Reginald Hill

8. Ann Lagerhammar

9. Alice Munro: Tiggarflickan, Brinnande livet

10. Anna-Karin Palm: Faunen, Utanför bilden

11. Ruth Rendell: Portobello

12. Peter Robinson

2 thoughts on “Min Författarfemma 2014

  1. Oj, av dem på din lista har jag bara läst Munro. 🙂

    Jag har velat läsa något av Coben i evigheter nu, men det har fortfarande inte blivit av. Jag fick tips om en bok som jag tyvärr glömt namnet på nu… Palm har jag också velat läsa. Om jag inte minns helt fel har jag nog en bok av henne i mina boklådor.

    • Det finns så många författare som man vill läsa.:) Var flera på din lista däribland Picoult som jag inte har läst något av ännu. Marie Hermanson är en favoritförfattare som jag inte tog med, men jag misstänker att jag kanske kommer att läsa något av henne ändå. Härligt att du har en bok av Palm i boklådorna.

Kommentera

