Min Boktolva 2014

I år tänker jag köra Boktolvan som ursprungligen kommer från enligt O. Förra årets körde jag Bokfemman och den gick väldigt bra. Och när jag tittar på Läst 2013 sidan så ser jag att jag totalt sett har läst nästan 40 författare som jag inte har läst tidigare så det känns som att jag borde klara årets utmaning. Jag har tagit med fler författare än tolv för att jag vill ha lite att välja mellan beroende på lust och humör.

1. Lena Andersson: Egenmäktigt förfarande

2. C J Box

3. Lena Ebervall & Per E Samuelsson

4. Ia Genberg

5. Elly Griffith: Flickan under jorden

6. Dan Josefsson

7. Bodil Malmsten

8. Carol O’ Connell

9. Kristna Ohlsson: Tusenskönor

10. Katherine Pancol

11. Leif G. W. Persson

12. Charlotte Rogan: Livbåten

13. Ninni Schulman: Flickan med snö i håret

14. Nick Stone

15. Fred Vargas

16. S. J. Watson: Innan jag somnar

17. Katarina Wennstam

18. Markus Zusak: The Book Thief

Bilden har jag lånat från Bokföring enligt Monika

6 thoughts on “Min Boktolva 2014

Kommentera

