Tematrio: tre bra 2013

Det är dags för tematrio inne hos Lyrans Noblesser som vill att vi berättar om tre bra böcker som man har läst under 2013. Jag har valt tre böcker som inte hamnade på min tio i topp lista men som är riktigt bra och läsvärda:  

1. Jag läser en hel del deckare/kriminalromaner och en författare som jag gärna återvänder till med jämna mellanrum är Leena Lehtolainen. I början av förra året läste jag Var är alla flickor nu? som jag tyckte var väldigt bra. Den har feministiska inslag och är både intressant och spännande.

2. Tystnadens gåta av Steve Hamilton är en lite annorlunda kriminalroman som handlar om Mike som inte kan prata och som upptäcker att han är bra på lås. Jag läste den i det behändiga Excess-formatet vilket gjorde att den blev ännu mer spännande.

3. Sist men inte minst Gubbe och katt av Nils Uddenberg som är en kärlekshistoria. Nils Uddenberg blev med katt fast han inte hade tänkt bli det och han berättar om hur det gick till och hur livet förändrades. Det är en riktig feel good berättelse med illustrationer.

12 thoughts on “Tematrio: tre bra 2013

Kommentera

