Bokbloggsjerka 17 – 20 januari, Tv-serier

jerka11Vilken är den absolut bästa tv-serie/film du har sett i din genre? Serien eller filmen behöver inte vara en filmatisering av en författare du har läst men den/de ska ha en stark anknytning till din favorit genre. Så lyder helgens fråga inne hos Annika.

Jag är ett stort fan av tv-serier och jag håller med Annika om Scandal som jag absolut inte trodde att jag skulle gilla men jag är superfast. Sen gillar jag Arrow, Person of Interest och Suits som SVT börjar reprisera säsong 1 av ikväll. Ännu en serie som jag inte trodde att jag skulle tycka om men jag blev hooked. SVT ska reprisera de första 3 säsongerna och jag har läst någonstans att det ska bli en fjärde. Brottet och Bron är några andra favoriter och så gillar jag brittiskt: en favorit är Brottet och straffet och så gillar jag Downton Abbey…. jag kan hålla på all evighet men det får räcka. 😉

28 thoughts on “Bokbloggsjerka 17 – 20 januari, Tv-serier

    • Det finns ju annat att göra. 🙂 Jag har lyckats dra ner lite på antalet serier som jag följer för att få lite mer lästid sen är det inte alltid som det blir så. Men det är i alla fall ett försök.

    • Ja det är en väldigt bra serie, särskilt om man är lite av en anglofil som jag är. 🙂 Men jag har inte sett alla avsnitt, jag brukar komma av mig ibland fast jag gillar serien… 😉

  1. Jag är ju hopplöst efter… Men Suits är bra och Bron (iaf säsong 1) är bra. Downtown Abby har jag bara sett sporadikt måste erkännas. Åh, är en hopplöst dålig TV-tittare (vilket jag dock uppväger genom att vara extremt duktigt på att somna tidigt).

    • Det finns ju massa annat kul att göra än kolla på tv och serier och att vara bra på att somna tidigt är ju inte helt fel 🙂 skulle nog behöva träna på det känner jag…

  2. Scandal, Person of Intrest och Suits, de är serier jag med följer, Jag har ett späckat TV-schema att följa, och ibland hände det att jag får välja bort serier att följa för att jag inte hinner se dem. Ofta spelar jag då in i stället, men då försvinner helgerna i TV-tittande så jag inte hinner nått annat…

    • Det låter lite som jag. Trodde att jag var ensam om att ha ett TV-schema, skönt att vi är fler. 😉 Brukar också spela in men jag brukar inte alltid hinna se det jag spelat in…

Kommentera

