Tematrio: England

I veckans tematrio vill Lyrans Noblesser att vi berättar om tre bra romaner/författare från England. Det finns många bra författare och som vanligt hade jag lite svårt att välja.

1. S. J. Bolton. Böckerna om Lacey Flint är mer eller mindre beroendeframkallande. Och jag tror att det kommer en ny bok i juni….

2. Det var ett tag sen jag läste något av Ruth Rendell men det ska jag råda bot på snart. Hon skriver väldigt bra psykologiska kriminalromaner tycker jag. Rendell ingår i min författarfemma.

3. En författare som jag gärna läser är Jacqueline Winspeare. Hon skriver mysiga deckare som utspelas i ett dåtida England.

En författare som jag inte kan låta bli att nämna, fast jag räknat upp tre, är Elizabeth George. Hon hör egentligen hemma på listan.

England är lika med sommar för mig då det har blivit lite av en tradition att åka dit då. Och jag är ganska så säker på att jag kommer att åka dit i juni. 🙂

6 thoughts on “Tematrio: England

Kommentera

