Top Ten Tuesday: Books That Will Make You Cry

Det var ett tag sen jag var med i Top Ten Tuesday inne hos bloggen The Broke and The Bookish men nu är det dags igen. Dagens tema: Top Ten Books That Will Make You Cry.

1. Målarens döttrar av Anna-Karin Palm. Jag blev nästan förvånad över att den berörde mig så starkt. Minns att jag långt efter det att jag skrivit om den tänkte att det kändes som en reningsprocess för jag grät väldig mycket mot slutet av boken.

2. En man som heter Ove av Fredrik Backman. Gränsen mellan att skratta och gråta är hårfin och jag tror att skratt blev till gråt och vise versa när jag läste om Ove.

3. Ett kortare uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg. Oerhört gripande bok som väckte starka känslor, tårar.

4. Messenger of Truth av Jaqueline Winspear. Spännande och bra bok som gjorde mig tårögd.

5. Den osynliga bron av Julie Orringer. Fantastisk roman och jag grät en del när jag läste den.

6. Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell. Grät som bara den när jag läste den första boken. Jag har inte klarat av att läsa de efterföljande delarna ännu.

7. Flyga drake av Khaled Hosseini. Fantastisk bok som fick mig att fälla en hel del tårar.

8. Det som ögat ser av Ann Lagerhammar. En bok som jag inte har kunnat glömma för den var annorlunda mot det som jag läst tidigare och den väckte mycket känslor/tårar till liv.

Inte full pott men just nu kommer jag inte på fler än åtta.

2 thoughts on “Top Ten Tuesday: Books That Will Make You Cry

Kommentera

