Top Ten Tuesday: tio anledningar till att jag älskar att vara en läsare/bloggare

Tisdag innebär Top Ten Tuesday inne hos bloggen The Broke and The Bookish och dagens tema: Top Ten Reasons I Love Being A Reader/Book blogger. Ibland brukar temat vara  svårt men idag kändes det ganska lätt. Jag har blandat lite huller om buller när det gäller varför jag älskar att vara en läsare och bloggare.

1. Kontakten med andra bloggare tycker jag är helt outstanding. Det är så kul att ”träffa” andra likasinnade.

2. Bloggandet ger nya dimensioner till mitt läsande i den meningen att jag läser på ett annat sätt nu när jag bloggar om böcker.

3. Alla roliga utmaningar och liknande som Bokbloggsjerkan, En smakebit på söndag, Tematrio, Tre på Tre, Jorden runt läsningen och inte minst Top Ten Tuesday är väldigt berikande och roligt.

4. Det är så kul med alla boktips som man får som bloggare.

5. Som läsare tycker jag att jag lär mig nya saker hela tiden.

6. För att jag kan dela mitt bokberoende med andra som är lika beroende av böcker som jag.;)

7. Som läsare älskar jag att få möta nya världar, resa till olika miljöer och i tiden.

8. Jag tycker att det är väldigt roligt att blogga om böcker, skriva recensioner och liknande och det är också fantastiskt kul att andra läser det jag har skrivit.;)

9. Som läsare/bloggare har jag aldrig tråkigt.

10. Jag älskar att ”prata” böcker (kommentera och få kommentarer).;)

4 thoughts on “Top Ten Tuesday: tio anledningar till att jag älskar att vara en läsare/bloggare

Kommentera

