Bokbloggsjerka 21 – 24 februari, en enda bok

jerka11Fredag och frågan i helgens jerka är en riktig rysare:

Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

Jag funderade hit och dit och tänkte först ta någon bok som jag inte har läst. Men nej, för tänk om det visar sig vara en bok som inte faller mig i smaken.

Så kom jag att tänka på Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij. Som jag har läst om eller rättare sagt lyssnat på. Tyvärr så blev det aldrig av att jag recenserade den på bloggen. Men det var en otrolig läs- och lyssnarupplevelse. Per Myrbergs inläsning är helt fantastisk! Ja den är värd minst en omläsning till och med tanke på att den är ganska tjock så skulle jag ha lite att göra ett tag. Jag skulle också kunna variera mellan att läsa pappersboken och lyssna på ljudboken för att dra ut lite extra på det. Men att  läsa en enda bok resten av mitt liv? Lite skräckvibbar får jag allt.;)

28 thoughts on “Bokbloggsjerka 21 – 24 februari, en enda bok

  1. Det är en av böckerna som ligger i ”att läsa”-högen. Jag förstår att du vill promota den lite extra med tanke på att du till och med kan se den som den enda för resten av ditt liv.

Kommentera

