Bokbloggsjerka 7 – 10 mars

jerka11Fredag och så Annikas fråga i jerkan som är inspirerad avThe Guardians artikel Which book will never be find on your shelves?

Jag läser det mesta från vanliga romaner, deckare, klassiker och har också läst en del poesi genom åren vilket syns i mina hyllor. En författare som jag inte är så sugen på att ha böcker av i mina hyllor är August Strindberg som var mer eller mindre måste läsning när jag pluggade och det blev inte så lyckat. Sen är jag väl inte så jättesugen på att ha något av Björn Ranelid, fast jag råkar faktiskt ha en i min hylla och vem vet, kanske jag vill läsa den om något år.;)

20 thoughts on “Bokbloggsjerka 7 – 10 mars

  1. Har aldrig läst Strindberg för jag har fått för mig att hans skriverier är lite mansgrisiga. Jag kanske har fel och går miste om något fantastiskt.

    • Jag har lite svårt för kvinnosynen och har inte lyckats fastna för de böcker som jag har läst. Men det finns många som tycker att Strindberg är väldigt bra, så det är ju inte fel att ge hans böcker en chans, som sagt du kanske går miste om något som du skulle gilla. 🙂

  2. Ranelid har jag aldrig läst och risken att jag någonsin gör det är väl minimal. Strindberg har jag läst några stycken, men ingen har varit tillräckligt bra för att få bo kvar i bokhyllan…

  3. Ingen av de författarna finns i min hylla (fast nu undrar jag om det inte står en ”Hemsöborna” någonstans ändå…) men det kan nog hända att de hamnar där i framtiden, det vet en aldrig…

    • Nej det är sant. Ranelidboken är ett exempel på en present som jag fick för ett antal år sen och den lär nog bli stående oläst ett tag till, men som sagt var man vet aldrig… 😉

  4. Strindberg har jag någon gång tänkt försöka ta mig igenom så tror faktiskt det står några böcker i hyllan. Ranelid däremot får jag rysningar av att bara höra namnet. Stackarn, han har så mycket emot sig den mannen 😉

Kommentera

