Top Ten Tuesday: Böcker som jag vill läsa våren 2014

Tisdag och veckans tema inne hos bloggen The Broke and The Bookish är Top Ten Books On My Spring 2014 TBR List (to be read list). Jag vill helst inte planera mitt läsande för mycket men det finns förstås några böcker som jag vill läsa framöver. Listan är utan inbördes ordning frånsett att jag fuskar lite och tar med en bok som jag precis har börjat läsa.;)

22/11 1963

1. 22/11 1963 av Stephen King. En tegelsten som är på över 700 sidor så det kommer att ta lite tid.;)

Boktjuven

2. Boktjuven av Markus Zusak

En ond liten handling

3. En ond liten handling av Elizabeth George

Medan mörkret faller

4. Medan mörkret faller av  Anna Lihammar

Innan jag somnar

5. Innan jag somnar av S.J. Watson

Spår

6. Spår av Lena Sundström

Dirigenten från S:t Petersburg

7. Dirigenten från Sankt Petersburg av Camilla Grebe och Paul Leander-Engström

Slutet på kedjan

8. Slutet på kedjan av Fredrik T Ohlsson som ges ut i april.

Låna är silver, råna är guld

9. Låna är silver, råna är guld av Catharina Ingelman-Sundberg

10. Och så vill jag läsa något av Fred Vargas.

14 thoughts on “Top Ten Tuesday: Böcker som jag vill läsa våren 2014

  1. Jag har svårt att planera mitt läsande så, jag kollar vad jag har hemma och vad jag känner för, sen väljer jag, gång för gång. Några av de där böckerna har jag läst, andra ligger och väntar på att läsa, men nummer 9 kommer jag inte att läsa efter att ha läst författarens ”Kaffe med Rån”. Den gillade jag INTE!

    • Intressant och kul att vi gillar en del samma och andra inte. Jag gillade Kaffe med rån. 😉 När det gäller läsandet så är jag lite som du. Jag vill helst läsa det jag känner för just då men jag gillar att planera och är lite av en listmänniska. Sen blir det inte alltid som jag planerat… 😉

Kommentera

