En smakebit på søndag: En ond liten handling

Det är söndag, mulet och ganska trist väder. Idag ska jag bland annat på födelsedagskalas, men först tänkte jag dela med mig av en smakbit ur boken som jag lyssnar på. Info och fler smakbitar hittar du inne hos Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten. 

I veckan fick jag äntligen En ond liten handling av Elizabeth George i min hand. Det är den artonde boken om Thomas Lynley och Barbara Havers. Den tar i mångt och mycket vid där En lögn att lita på slutar. Smakbiten, som var lite svår att välja, kommer från första skivan av 26. Med reservation för eventuella skrivfel då jag inte har tillgång till texten.En ond liten handling

Han höll den lilla flickans gosedjur tryckt mot sitt bröst. ”Hon har tagit henne”, sa han till Lynley.

”Ja, Barbara berättade det”.

”Det finns ingenting vi kan göra!”

”Det finns alltid någonting man kan göra”, sa Barbara. ”Vi kommer att hitta henne, Azhar”…

Ha en skön söndag!

39 thoughts on “En smakebit på søndag: En ond liten handling

  1. Jag gillar Lynley-deckarna, så den här skulle jag vilja läsa eller lyssna på. Hittills har jag dock tyckt att den varit så dyr. Men den som väntar på något gott … Tack för smakebiten!

  2. Kan dette være den boken som på norsk heter Denne dødens kropp? Jeg har lest de siste bøkene hennes, og synes det blir for mye dill og for lite krim. Savner gode gamle George sånn som hun skrev i de første bøkene sine 🙂 Ha en fin søndag!

    • Det här är den senaste boken av författaren och den kom på svenska i januari i år. Den som du nämner tror jag heter Denna dödens kropp på svenska. Jag gillade också Georges första.. Men jag tycker även om de sista böckerna, har dock inte läst alla. 🙂 Tack, ha en fin söndagskväll!

    • Ja det kan bli sådär, finns ju så mycket böcker/författare som man vill läsa. Jag återvände till George efter ett längre uppehåll förra året. Tack, ha en fin söndagskväll! 🙂

  3. Jeg har sett store deler av tv-serien om Thomas Lynley och Barbara Havers. Men jeg har ikke lest noen av bøkene. Jeg har tenkt eg skulle, men du vet hvordan det er med lange leselister 🙂 Ønsker deg en riktig fin søndag!

  4. Det var en gang en av mine favorittforfattere hva angår krim. Har mange i bokhylla. Men når hun begynte å skrive bøker på 700 sider, da ga jeg opp. Har alle filmene som er laget. Uansett, takk for smakebiten.

    • Ja böckerna är ganska tjocka numer. Jag gjorde ett själv uppehåll ett tag för att jag tyckte att dom var lite väl tjocka. Men jag kunde inte hålla mig ifrån dom och nu när jag lyssnar på den så känns det inte som att boken är så väldigt tjock… 🙂

  5. Jag gillar Elizabeth George – är ett ganska nytt fan men samlar på mig det jag hittar på loppisäventyr 🙂 Tack för smakebiten, får se om denna gömmer sig i hyllorna!

Kommentera

