En smakebit på søndag: The Book Thief

Veckorna rullar snabbt på och det är söndag igen. Här är det ganska trist väder, så förutom en del andra göromål, kommer jag att fortsätta avnjuta förra söndagens smakbit En ond liten handling. Men denna söndag bjuder jag på en smakbit från The Book Thief av Markus Zusak som jag ska lyssna på sen – så det blir även en smakbit för mig.;) Information och fler smakbitar hittar du inne hos Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten.  Smakbiten är från de första raderna i boken.

First the colors.

Then the humans.

That´s usually how I see things.

Or at least, how I try.

Here is a small fact.

You are going to die.

Önskar er alla en fin söndag!

36 thoughts on “En smakebit på søndag: The Book Thief

  1. Åh, så heldig du er som har hele denne fantastiske boken ulest. Jeg leste den for en god del år siden, men bærer den i hjertet enda. Den beste boken jeg noen gang har lest ❤

  2. Jeg har lest ca halve denne boken, og må så absolutt finne tid til fullføre den! Jeg så filmen og syns den var kjempe bra, og kan bare tenke meg at boken sikkert er enda bedre. Håper den faller i smak hos deg og ha en fin søndag!

    • Hm, vad trist, men det blir sådär ibland och man kan ju inte gilla allt. Jag har ganska höga förväntningar så det kan gå åt vilket håll som helst…. 😉

    • Av det lilla jag lyssnade på den, för att skriva ner smakbiten, så kände jag att den verkar vara ganska annorlunda och det ska bli riktigt intressant att läsa den. 🙂

    • Ja jag började lyssna på den i helgen och jag hittade meddelandet när jag hade lyssnat på första skivan. Jätteroligt och ja det kändes väldigt speciellt. 🙂

Kommentera

