Tematrio- en deckare i påsk?

Vilka är dina tre favoritdeckare? Presentera en bok, en författare eller romanfigur så lyder Lyrans Noblessers uppmaning i veckans tematrio. Lite sent omsider kommer min trio:

1. En författare som kommer högt upp på min lista är Elizabeth George. Jag gillar karaktärerna Thomas Lynley och Barbara Havers och författaren är väldigt bra på miljöer, det brittiska, detaljer och att fläta samman olika trådar. I skrivande stund lyssnar jag på den senaste boken En ond liten handling och en smakbit från den finns här.

2. S.J. Boltons böcker om polisen Lacey Flint hör också hemma på min lista. Efter att jag hade läst den första, Nu ser du mig, var jag fast och det dröjde inte särskilt länge innan jag läste de efterföljande böckerna Livrädd och Odödlig. Jag tycker att böckerna är vansinnigt spännande och helt enkelt beroendeframkallande.

3. Den tredje författaren på min lista är Peter May som jag ”bara” har läst boken Svarthuset av. Jag fastnade för boken för att det är en väldigt bra berättelse, intressanta karaktärer däribland kriminalkommissarie Fin Macleod, och fantastiska miljöskildringar. Och jag ser fram mot att läsa fler böcker av författaren.

I förra årets tematrio om påskdeckare tipsade jag om tre andra av mina favoriter och det inlägget finns här.

8 thoughts on “Tematrio- en deckare i påsk?

  1. Den första är en klar favorit hos mig, den andra ligger i att läsa högen och väntar på sin tur, och den tredje återstår för mig att upptäcka!

    • Då har du två bra att se fram mot. Blir kul att höra vad du tyckte sen. Såg i WP-Readern att du skrivit om Georges senaste men ville inte läsa för mycket innan jag läst ut den så jag återkommer om den sen.;)

Kommentera

